Mindenki tudja, hogy a könyvolvasásnak mennyi pozitív hatása van az emberi agyra, és úgy általában az emberi szervezetre. De mégis sokan vagyunk úgy, hogy miután elhatározzuk, hogy ebben az évben mennyi önfejlesztő, és más hasonló jó könyvet fogunk elolvasni, akkor a tizedik oldal után elakadunk. Vagy akár az ötödik után. Ne aggódj, ha te is így vagy ezzel. Pont ezért gyűjtöttük össze az alábbi 6 tippet, amiket ha kipróbálsz, biztosak vagyunk benne, hogy utánuk már le sem tudod majd rakni a könyveket.

1. Vigyél magaddal mindenhova egy könyvet

Ez a tipp az egyik legegyszerűbb, és talán a legkézenfekvőbb. Ha belegondolsz, rengeteg idő megy el egy-egy napodon azzal, hogy várnod kell a fogorvosod várójában, dugóban állsz a munkahelyedhez vezetve, vagy éppen haza, és persze sorban állsz a postán is, ahol az 5 ablakból csak 1 van nyitva természetesen.

Ezekkel a várakozásokkal pedig rengeteg olyan időt vesztünk, ahol akár valami produktívat is tehetnél. Olvashatnál akár egy önfejlesztő könyvet, vagy ha ahhoz nincs kedved, akkor egy regényt, amivel jobban elütheted az időt.

A tipp egyszerűsége a hogyanban rejlik. Szimplán csak tegyél el egy könyvet, ebookot a kocsidba, vagy a táskádba. De akár hogy mégegyszerűbb legyen, az is tökéletes, hogyha csak a telefonodra letöltesz egy könyvet, vagy audiobookot.

Csak arra figyelj, hogy amikor előveszed a telefonod, akkor ne az instagramra kattints, vagy a legújjab letöltött játékodra, hanem a könyvet nyisd meg, és arra koncentrálj.

2. Kérj a barátaidtól ajánlásokat

Hogyha nincs olyan könyv, amit végigtudnál olvasni, akkor valószínű, hogy mindig olyan könyvek kerültek a kezed közé, amik nem érdekeltek igazán, uncsik voltak. Ezért jó, ha egy barátodtól kérsz könyvajánlást, akivel hasonló az érdeklődési körötök.

Így elég nagy lesz az esélye, hogy az általa ajánlott olvasnivaló tetszeni fog.

A legjobb az egészben, hogy nem csak ajánlásokat kérhetsz a barátodtól, de utána beszélgethettek is a könyvről, például hogy mi volt a legjobb rész benne, vagy hogy mit szűrt le a végén a barátod belőle. Ezzel is csak még lelkesebb leszel a könyvolvasás felé.

 

3. Csinálj jegyzeteket az elolvasott könyveidről

Az, hogy csinálsz kis jegyzeteket nem csak abban segít, hogy még jobban megjegyezd és elraktározd az olvasottakat (ami egy önfejlesztő könyvnél például elég fontos), de egy idő után ha már több könyv jegyzete is ott lesz abban a füzetben, akkor ránézve rettentő büszke lehetsz magadra, hogy már ennyi könyvet elolvastál.

Emellett ha egy könyvben már eljutottál egy bizonyos részig, de valamilyen oknál fogva huzamosabb ideig nem tudod folytatni, akkor később nagy segítségedre lesznek azok a jegyzetek, hogy visszajöjjön minden mi is volt abban a könyvben, és ott folytathasd ahol befejezted.

 

4. Ne szégyelld lerakni a könyvet, ha úgy érzed, hogy az nem neked való

Ha nem tetszik az a könyv, vagy unalmasnak tartod, akkor egyszerűen csak tedd le. Az semmiképp sem segít ha rákényszeríted magad, hogy ezt bizony akkor is el kell olvasnod.

Nem, egyszerűen csak tedd félre. Esetleg később még visszatérhetsz rá, de ha ugyanúgy unalmasnak tartod, akkor tedd félre, az a könyv nem neked való és kész.

Persze előfordul, hogy egy könyv legeleje száraz, és unalmas, mert akkor mutatja be a szereplőket az író például. Ajánlott azért az első pár darab fejezetet elolvasni, hogy rájöjj bejön-e neked.

De hogy olvasd el azokat a fejezeteket, ha már az első oldalnál legszívesebben letennéd a könyvet? A következő tipp pont ebben fog segíteni neked!

 

5. Szánj több időt az olvasásra

A leggyakoribb indok amit hallani, hogy valaki miért nem olvas, az az hogy nincs ideje rá. Az indok nem is jó szó, a kifogás sokkal inkább ide illik.

Ahogy az első tippnél, úgy itt is érdemes belegondolni, hogy egy napodon, pontosabban egy átlagos reggeleden mit csinálsz. Ahelyett, hogy a közösségi oldalakon érkező üzeneteket, vagy a spam, és hírlevelekkel telelévő email fiókodat nézed, miért nem olvasol egy 20 percet? Vagy 20 oldalt.

Nem csak hogy nem lesz tele a fejed a negatív gondolatokkal, de sokkal pozitívabban, és energikusabban tudod kezdeni a napodat. És nem utolsó sorban a legjobb dolog, hogy a nap végén így mindig elmondhatod hogy te ma is valami produktívat csináltál. Hidd el azzal a 20 perc olvasással már többet tettél a jövődért, mint az emberek 90%-a.

Szóval olvass reggelente 20 percet. Könnyű azt mondani, igaz? Ne aggódj, ha így csinálod te is, hamar szokássá fog ez alakulni, főleg ha megtapasztalod a pozitív hatásait.

Lehetne este is lefekvés előtt, hisz az egy jó relaxált állapotba helyezi a szervezeted, ezáltal az alvásod is pihentetőbb lesz. Hisz mennyivel jobb a szervezetednek ha olvasol egy könyvet, ahelyett, hogy az instán nézed, ki milyen szép helyen járt tegnap. De ezt azért nem ajánljuk, mert ilyenkor (tapasztaladból mondva) nagyon sokszor el lesz felejtve, más, fontosabb dolog jön közbe, így pedig soha nem alakul ez ki szokássá.

 

6. Ne állíts fel magadnak elérhetetlen célokat

Ez a tipp az előzővel valamennyire összeillik. Fontosnak gondoltam ezt még belerakni, mivel nagyon sok ismerősöm, és én magam is sokszor abba a hibába estem, hogy egy nap alatt akartam minden pozítiv szokást behozni az életembe.

És nem is tettem alacsonyra a szintet legtöbbször. És elmondhatom, hogy egyszer se alakultak ezek igazán szokássá.

Egészen addig, amíg rájöttem, hogy az ilyen dolgok nem maratonok, szépen lassan kell ezeket felépíteni. Ha napi 20 percet olvasol, akkor az hamar szokássá alakul, és pár hét után ha visszanézel már csak a könyvhalmokat látod magad mögött.

Hidd el, fantasztikus érzés lesz. És mindezt napi 20 perc koncentrálással elérheted.

Összegzés:  Összességében a lényeg, hogy ne egy nap alatt akarj ilyen szokást kialakítani, és ne állíts magad elé hatalmas célokat. Emellett találd meg a napod közben azokat az időszakokat amikor valami olyasmit csinálsz ami mellett nyugodtan folytathatod a kedvenc könyved. Ennyi az egész.

De hogyan olvass reggel, hogyha még felkelni is alig tudsz?

Figyelmedbe ajánljuk az InnerVision dioptria nélküli, kék fény blokkoló szemüveget, mellyel újra tökéletesen aludhatsz, ébredés után pedig maximális energiaszinted lesz. Pihentető alvás, maximális produktivitás, mindezt stílusosan.

 

X